Jizerky (2015)

Přidáno 11. března 2016, 12:9
Datum: 26. - 30. září 2015

Žádný přechod s Aničkou na zádech ještě nepřicházel v úvahu, tak jsme se na doporučení Lucky a Carexe rozhodli vyrazit na prodloužený víkend do Jizerek.

1. den: Cesta z Plzně do Bedřichova s nechtěnou a mírnou zajížďkou v Praze :) + zastavení u Péti v Liberci (nebo Jablonci =)). V Bedřichově bylo obsazeno v penzionech, které jsme dostali doporučením. Peťa zvládla zarezervovat místo v penzionu Ubytování pod Maliníkem, který je nakonec naprosto prázdný :) To se nám s naším křiklounem hodí =)

2. den: Z penzionu se vypravujeme kousek po červené na hlavní silnici, pak dolů k zastávce Bedřichov, odb. Tam zatáčíme doleva na naučnou stezku Lesy Jizerských hor. Po asfaltce kolem Klogertova kamene. Scházíme na spojce na naučnou stezku Černá Nisa, po které už dojdeme až k hrázi vodní nádrže Bedřichov. Po modré přes hráz, pak po zelené kolem Červenkova kříže k Závorám. Pak už po fialové přes Gregorův kříž až k loveckému zámečku Nová Louka, kde si dáváme něco na zub =) Peťa kojí a máme dost času, takže vyrážíme kousek zpět na Gregorův kříž a dál po fialové, ale tentokrát na Hřebínek. Tady je bufík a spousta cyklistů. Stáčíme se doleva po fialové k rozcestníku Bílá kuchyně. Zkoušíme lesní cestu po modré kolem Olivetské hory a pak zase po fialové k Závorám a stejnou cestou zpátky do penzionu.

3. den: Zase cesta na hlavní silnici a po ní až k zastávce Bedřichov - stadion, bus. Po žluté okoukneme památník expedice Peru 1970 a vyrážíme pomalu zase až k zámečku Nové Louka. Tam se pro změnu vydáváme po modré okolo Blatného rybníka a Tetřevího kříže až do Kristiánova. Jenom zvenku okoukneme památník sklářství v Jizerských horách a po žluté, naprosto nevhodné cestě pro kočár, se dáme k Lexově památce. Naštěstí to není zas tak dlouhý úsek a Aničku cesta přes kořeny příliš nevyrušuje od spánku :) Pak zase po fialové až na hráz vodní nádrže Josefův důl. Slunko svítí, tak se kocháme a přemýšlíme kam dál a kde nakojit =) Nakonec vyrážíme za hrází doprava po asfaltce okolo vodní nádrže. Cestou zastavujeme na svačinu a kojení v místě, kde mapa ukazuje místo s názvem Studánka :) Pár metrů se vracíme, abysme se dostali na asfaltku, která pokračuje okolo vodní nádrže a přivádí nás k restauraci Prezidentská chata. Dávám si pivko. Hafo cyklistů a turistů, zabíráme místečko u stolu ve stínu. Není zas takové teplo, takže dopijem a razíme dál. Kolem chaty a rozhledny Královka dál po silnici po fialové zase až do Bedřichova. Nechce se nám kuchtit, tak se stavujeme v Bedřichově v nějaké hospodě a bereme si jídlo do krabičky s sebou :)

4. den: Dnes balíme do auta a přesouváme se na Smědavu. Parkoviště pod Jizerou. Jizeru si budeme muset nechat na jindy, s kočárem se tam prý nedá jet a Anička se zase nějak extra netváří v šátku. Holt bude muset na první tisícovku ještě počkat :) Za Smědavy vyrážíme po fialové ze které to po kilometru a něco strháváme prudce doprava na jinou fialovou. Kousek cesty, než se stočíme doleva, je před námi vidět krásně Jizera. Nikde nikdo, klid. Peťa občas spásá borůvky. U rozcestníku Jezdecká cesta se dáváme doleva po žluté. Cesta se po pár metrech odděluje od fialové cyklo a trochu se zhoršuje. Na kočár ale dobrý. Odpočíváme a svačíme u vyhlídky na Souš. Krásný rozhled, klid :) Po žluté pokračujeme. Cesta je v jednom úseku rozbitá a dost to pohazuje Aničkou. Po pár metrech zase OK. Až k rozcestníku Promenádní - u bunkru. Stáčíme se vpravo po fialové až k chatě Pod Bukovcem. Dáváme si tu gáblík (vynikající domácí borůvkové knedlíky) a pivo. Po obědě se lehkým tempem začínáme vracet k autu po fialové kolem Langeho památníku a přes Jizerku. Slunko se střídá s mraky, je krásně a navíc tu potkáváme minimum turistů :) Malebný kraj. Procházíme kolem několika rašelinišť kolem zavřeného občerstvení Promenáda až k autu. Po příjezdu do Bedřichova a kojení zase razíme do hospůdky pro žvanec, ale už nevaří. Skončil prodloužený víkend, turisti vypadli, tak už nevaří. Zkoušíme další hospody, až ta nejbližší k nám konečně má teplé jídlo, tak berem s sebou a razíme zpět na penzion :)

5. den: Balíme a pomalu mizíme, ne do Plzně, ale do Kokor a pak do Havířova... =)

Když to shrnu, Jizerky jsou fajn. Dá se tu jezdit klidně i s neteréním kočárem. I když si to člověk musí malinko promyslet :) Na kole to taky nevypadá nic extra náročného, takže se tu asi ještě ukážeme ;-) Jen na kole to musí být projetý skrz na skrz za pár dní... ale co, člověk nemusí spěchat :)

Hráz nádrže Bedřichov
Hřebínek
Přidání vzkazu
* Tyto údaje je nutné vyplnit.